Thursday, April 24, 2014

Diary Diet nottinetti hari ke-16......Bento lagi

Hello, apa khabar semua?
lebatkan pagi ni hujan? tapi still rumah aku tak ada air. Nasib baik air simpanan baru tukar semalam. Kes jentik-jentik muncul la. Isk geletis jer aku tengok sekor-sekor dalam tong air kelmarin. Nasib baik juga lah aku sempat masak lemak kuning cili padi untuk laki aku. Kalau tak order jer la.

Oh Ya! apa menu diet aku semalam ya?

JOM TENGOK.

Breakfast 0620 pagi- blended tomato ceri + stobery. 
kalori = 54.4



breakfast pukul 10 pagi
aku buat bento lagi.
Haaa nampak tak bekalan aku tu. Bangun seawal jam 5 pagi untuk siapkan bento benti. Satu bento untuk breakfast, satu bento untuk tengahari and bekas satu lagi tu bukan bento, tapi hanya sudu, garfu and chopstick.


 Breakfast - Stobery, karot bayi.....


telur gulung cheese, sausage, roti wheatgerm, tomato ceri, sayur.


 best oooo sausage ala sotong kurita ni. Aku bakar jer atas pan without minyak.


Haaa ni telur gulung cheese. nampak macam banyakkan cheese. Tapi sikit jer aku letak. Maybe sebab cair tu yang nampak cheese melimpah. Sedap ooooo.


roti tu aku tekap satu bentuk LOVE satu bentuk bunga. Tapi sebab bento padat sangat. Maka tak nampaklah rupa bunga tu. Sandwhich ni isi dia daging bakar. 


Close up skit. Nampak tak daging bakar tanpa garam and sayur?.
Pun sedap. Aku lebihkan lada sulah jer.


Haaa nampak tak? nampak tak
bentuk love. Sandwich gak ni. Tak besar pun. sederhana kecil jer.


Untuk pengetahuan korang, breakfast tu aku tak habiskan sekali gus. Aku makan sikit-sikit. Janji tak lapar.
Aku selang seli juga pengambilan yogurt ni.


Lunch aku pula dalam bento yang lain. Bekas ala-ala kuali masak gitew. Hahaha Comel jer sebenarnya. Nampak macam besar.

Menunya ialah - Tomato ceri sumbat daging, telur gulung, sausage panggang and cendawan sayur.
Ingatkan nak susun bagi cantik. Tapi biasalah aku....dah potong ikut lawa bagai tetiba kesian pulak pada lebihan sisa makanan yang elok. Membazir tu amalan syaitonnnn!! rugi jer kalau aku buang. Tak boleh ikut juga cara jepun yang sisa lebih tolak tepi. Makanya habis aku sumbatkan lebihan daging tu. Jadi padat betul. Dah takde rupa seni bento dah. Ni seni sumbat elak bazir namanya.



Haaa ni tomato ceri sumbat daging bakar.


buang penutup tomato. best buat bento tomato ni.....gelak macam orang gila aku sorang-sorang dalam dapur....awal subuh pula tu. Sewel!! Mesti budak-budak atas rumah aku yang tidur enak...berpeluh-peluh dalam selimut dengar suara pompuan ngilai. Aku le tu.


Ni sausage....aku try buat rupa sotong kurita. Tapi takmau mengembang pula. Aku namakan sotong pemalu je la. Telur gulung tu tak payah explain la since uolls lagi bijak dari aku kan.


licin aku makan set bento aku. Maybe sebab size diayang comel jer kan. Korang jangan tertipu dengan gambar ahaha.
And aku minum air suam jer. 8 gelas sehari. Kencing pun jernihhhh jer. Nasib baik takde ikan puyu. Awwww

kalori breakfast and lunch - 503

Malamnya aku terfikir juga, apa aku nak makan. (Ni sebelum kejadian air dicatu pukul 10 malam lebih kurang). Aku teringat yang aku ada lebihan tomato bapak ceri. (Tomato besar)....Apa lagi akal singkat aku laju jer capai sebiji tomato, bawang, lada sulah, cili padi 3 tangkai, ikan bilis setengah genggam and bawang bengala. Aku blend jer.
Dah blend aku tuang dalam periuk kecil and letak isi ayam sikit and fish cake 2 batang. Letak air setengah cawan and masak jer. Sedar-sedar jadi macam gambar kat bawah ni. Cuak juga nak rasa since aku tak letak garam or gula or perasa. Sekali makan...WOW!!! sedap ooooooo...rasa semua cukup. 
Aku namakan resepi aku ni - sup tomato ayam jadi-jadian....err kena ke dengan tajuk???....
kenyang ooooo

Kalori - 300.2


Macam biasa, licin aku makan sup tu. Satu jam lepas tu, aku dah start atas stepper kaki. Sambil tengok movie Man on a Ledge sampai la movie GI JOE. Aku dok atas stepper tu...berhenti-hentilah tapi. Tengok meter aku dah buat 4301 step. Yang pasti time movie GI JOE tu aku tak stop sebab kusyuk tengok movie tu. Aku kan suka movie aksi-aksi ni. Tanpa sedar tu. Kalau dengan sedar....aku rasa 800 step cukup! enough! ahahaha.

Total Kalori ambil diet day 16 - 857.6 

Fuhhh!! selamat.

dah itu jer bebelan aku pagi ni. Sekian.

Me Naughty..me Netty

2 comments:

Yaati Nor said...

tahniah..xsampai 1000 kalori tu..dah bape lama buat diet kalori?keep it up..buat sebulan setengah turun la 6kg tu..hehhe

Yaati Nor said...

tahniah..xsampai 1000 kalori tu


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno