Tuesday, September 18, 2012

Last Makan Mewah....Lepas Ni Diet Ketat Balik.

Hari ni just nak hiburkan dua bijik mata aku
dengan gambar-gambar makanan yang dibuat semalam
sebenarnya ada lagi
but semalam aku nak cepat-cepat balik dari rumah mak aku
kang anak-anak aku terjaga dari tido....langsung aku tak boleh balik KL.

ni antara menu semalam
meehoon goreng daging, nampak simple jerkan..tapi kalo time lapar...benda ni yang aku ingat dulu.
mak aku masakkan....heranlah, dia kalo main campak-campak jer bahan...rupa takde tapi rasaaaaa....mak aih! berebut!....kalo aku masak...ikut tertib...lama pulak tu...rupa cantik tapi rasa.....hmmmm....


ni aku buat just nak kasi anak-anak buat makan....
puding trifle. Guna agar-agar hijau, tak meriah sangat macam agar-agar merah.
mak, adik abang aku tak suka cream atas tu. But aku letak jugak sebab aku kata nak ambik gambo..biar cantik...eheheheh


haaaa..ni feveret aku. percaya tak kalo aku kata dah almost 3 years (rasanyalah) aku tak makan cekodok pisang?.....haa ni semalam adik ipar aku buat..puji melambung aku...aku kata cantik kulit cekodok pisang ni...takde masalah jerawat langsung....licin jer...pisangpun banyak.....laku habis!


haaa yang ni memang mak aku buat request bapak aku
bapak akukan tokey...so apa dia nak semua dapat...
sap sap soi laa....daaa depan mata.
mak aku buat inti...aku pintal kulit puff tu..
oh ni namanya sardin puff.
gambar dah siap masak tak snap....sebab kiri kanan aku pegang anak....

Published with Blogger-droid v2.0.6

oh...
ooo ada lagiii..ada lagi.
bukan ni ajer...untuk dinner mak aku buat pergedil ikan tenggiri (feveret aku)
rendang ayam (adik aku request)
lemak kuning ayam (untuk laki aku yang dah memang ada kat KL tu)
perrrghhhh...
tapi aku tak ambik gambar sebab sibuk tapau semua lauk tu
bolehhh?????
'
'
'
apa-apapun.....
aku rasa enough la untuk bulan ni.
dah tiba masa untuk diet ketat balik.
dan no more makan-makan kalori tinggi
epas ni korang akan nampak balik aku upload gambar sayur rebus..ikan salmon
ayam stim...eheheheheh
'
'
'
sekian...
semalam aku stuck dalam jamme
dari alor gajah pukul 8.40pm...sampai KL pukul 10.30pm
tapi aku happy jer...tak tensi langsung dalam jammed
eheheheheh

2 comments:

inazamri said...

dah masuk Zulkaedah ni so misi diet bermula....

mummy_ayu said...

yum yum..semua pun nampka cedap....
kan.samala ngan Ibu aku.masak main campak2..pun cedap..berebut2..


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno