Tuesday, September 4, 2012

Sesi Memohon Maaf Anak Beranak......Raya ala Nottinetti

Malam Raya tu, aku tidur lambat...sebab kemas rumah, mop simen keluar pinggan mangkuk bagai
adik ipar aku pulak dalam pantang so tak di ijinkan buat kerja-kerja berat.
akukan nottinetti....boleh transform jadik bibik, orang gaji, pengasuh, datin, kaki pukul, puan sri, ultromen, gaban...dalam sekelip mata.

pagi raya tu...aku bangun awal...nak kejutkan anak-anak akupun tak susah..senang jer
cubit jer, confirm bangun.....yang susahnya nak kejut bapak budak.....haishhhh...
gambar bawah ni...try test dulu sementara tunggu atok and bapak-bapak budak ni balik sembahyang raya.


test, test, test....


baru perasan vakuum kat belakang tu
kacau daun jerk! Taulah baru beli......

pumpang pumpang...setelah memarahi anak masing-masing yang buat perangai...
maka acara yang ditunggu-tunggupun tiba..

acara mintak maaf sambil hulur duit raya secara ikhlas...
dimulai dengan.......
suami aku.....hulur kat bapak mak aku....


then, aku punya turn pulak.....
e'eh boleh pulak hero remaja tu senyum..cover lah sikit...buat muka sedey ker....apa ker...


ha, time ni kelam kabut nak cari duit raya mak abah
sebelum ni dah standby....boleh pulak si starbucklatte campur adukkan sampul..
memang kelam kabut cari nama mak aku kat sampul raya tu...salah bagi maka salahlah jumlah $$$$ yang dapat......


Tadi al imran inter frame..sekarang si cikedis ecah pulak...
korang memang sukakan over the shadow?!


then giliran anak-anak buah kedaun....dimulai dengan Ain...
tahun ni dia dapat spesel sikit..tak dapat duit tapi.....emas...huhuhu...
sebab makngah korang dah sewel pada emas.
pas ni giliran adik ecah pulak yer......tunggu tahun depan insyaalllahhhh.


pada ecah ku senyum simpul
sebab dia macam aku..suker bergaya..
wah! dan suka puji diri sendiri..sama cam aku kan????


Ni laki aku pulak kasi duit raya
kita orang bab-bab duit raya ni tak geng...dia...sampul dia..aku..sampul aku..
eheheheheh.......sampul dia patriotik sikit..sampul aku blink! blink!


last sekali untuk anak-anak..
laki aku kasi duit kat anak-anak...dan aku tukang collect....
bukan apa....takut ooooo...Al Imran n AL Irfan ni lain sikit
mau dibuangnya sampul tu
sapa yang nangis?????
mak diorangggg jugak.

aku???? aku tak dapat apa-apa ker?
eh! net dapat..mesti dapat punya..
dapat ni..
cium raya jer...
ehehehehe


dalam gambar kat bawah tu macam laki aku gigit cuping telinga aku pulak...
ngeri!...
apa-apapun kami tak adalah adengan nangis over-over cam kat tivi tu...
semua happy dapat $$$$$$

seterusnya standby untuk makan jer....

Habis Hari Raya Part II

Me Naughty..me Netty

2 comments:

Aida Jelita said...

bighu ye tahun ni, kite meghah hmm lagi garang haha

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

tang campur aduk sampul tu best kekeke ...


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno