Wednesday, September 19, 2012

Oh! My Baju Raya.......Tempah Kat Mana??????

Dah habis raya baru aku publish baju raya aku kan?..
okee..pada yang bertanya..sekali lagi aku maklumkan yang aku tempah baju raya 2 pasang kat butik nilam...
ini choobaan pertama aku menempah baju dengan si Ainol (ladyimran)...
pada yang bertanya kat mana butiknya..
ohooo..sebenarnya butik nilam ni is online butik...
just kalo rajin ko datang rumah ladyimran and fitting sekali..
senang...
1st pakai baju ni aku dah memang suker dah..
hasil kerja and jahitan dia halus eventho banyak ubah sana-sini..
nak cantik mesti kena banyak ubahkan?...
dan at the end...saaaaaaaangat puas hati dengan baju yang aku deco...ladyimran kasi lukis itu gambar baju sama patung botak...and dia jugaklah yang cari tukang jahit yang berpengalaman.
it's up to customer either nak tailor mahal or murah
but still jahitan berkualiti.
ok....antara baju raya hasil tangan ladyimran adalah seperti di bawah..



pada mulanya aku nak kaler aqua which is aku sangkakan biru jernih gitew..
but then dapat kaler ijo aqua..
okelah...aku suker gak...jarang ada kaler ijau...
haaa yang kat bahu aku tu sebenarnya...
ada macam skirting...gitew..
kes aku tengok drama korea la...ada budak sekolah dalam cerita tu pakai baju sekolah ber'cape'/ skirting
tu yang aku terikut tu....
but then dalam gambar yang korang tengok ni..aku tinggikan skit skirting dia...
kalau ikutkan jatuh bawah bahu...cam designer ladyimran design kan...
tapi ikut cita rasalah....
korang mesti ingat tu tudung akukan...? walhal tulah skirting baju kurung aku muahahahahah

Published with Blogger-droid v2.0.6

aku paling suka kain baju ni...memang sukerrrrrrr sangat!


sketch baju aku.


yang seterusnya sketch untuk baju kurung moden royal blue.
memang aku suker tahap gaban mengalahkan 50 rasaksa hodoh!
 sangat cantik....cuma tang bahu tu..sebelum ni aku request bahu terjongket skit
but....ada masalah sikit...so no hal laaaa...
sebab aku suka...
and jahitan dia thumbs up!!!!
terlalu kemas!.....
and baju ni datang sekali dengan hood dan 3 tier sarong...
aku suker giler baju ni...!
batu-batu permata tu pun tak over...
ada tang dada and bahu sikit.....


hooded ni memang I loike..dah member dok tanya mana aku beli tudung tu...padahal
dia attach sekali dengan baju kurung tu.
designer combinekan dengan kaler hijau....
naik you......


so far baju-baju ni aku baru pakai sekali...
satu time 1st raya and satu lagi time majlis jamuan raya kat ofis..
so...ada lagi projek baju yang aku nak mintak butik nilam bikinkan...
sebab dah bestkan....
sesiapa yang teringin nak tempah baju kurung or macam-macam baju...
silalah ke facebook Nilam
@
http://www.facebook.com/nilamboutique
@
http://www.nilamboutique.com/

satu lagi...
nak baju yang hasilnya terbaik....duitpun kenalah baaaaeeeekkkk jugeksss...
kan..kan..kan...apa-apapun deal sendiri dengan tokey Nilam ek....
sekian..
customer yang pueh ati.

7 comments:

mama tisya said...

bj pn ada skirting ek..ingtkn tdng ko td...suka tang kain tu..kelas ko nett...rege pn sure kelas gk kn..tkpe2 sethn sekali melaram

DaRk^QuEeN said...

wohoo.. seyes ingat tudung hooded tu ko bli yg alhumairah punyer.. x sangka attach sekali ngan baju.. kretip kretipp..

mummy_ayu said...

suka.suka...cantik baju raya ko... i like!! harga pun cantik la Amy...

mamasuri said...

kelaz ko net..i like...

Aida Jelita said...

ijo aqua tu lawa lawa lawa sangat

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Perghhh....mmg loikee!!
Kelaz sungguh jahitannya, standard2 artis gitew!.

fan said...

net,
You're a goddess in the blue one
:-)


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno