Thursday, July 5, 2012

Hotel Berhantu....


ini kes baca blog Aimi @ mamatisya la ni....
actually takdelah apa-apa berlakupun...
so far aku tak pernah lagi kena dengan kejadian-kejadian paranormal kat hotel ni
it just that the way Aimi cerita perasaan regarding hotel yang dia stay kat Kedah ari tu
buat aku fikir..perasaan yang sama aku alami time ke Seoul, Korea last time.
'
'
kat negara K-pop tu
memanglah aku tido sensorang sebab aku jer pon pompuan yang pergi..rakan kerja yang lain semua lelaki manchos......takkan nak share bilikkan?..agak-agak lah kalo nak praktikkan words sharing is caring tu kan?.....
ehehehe..
kat sana aku stay kat hotel Lotte....sangat besar dan mewah.
bilik yang aku dapat pun memang besar gabak kiranya tak berbaloi kalo takde suami di sisi....
tapi xdelah sampai leh main kejar-kejar atau past baton....
'
'
'
maka...bila tibanya waktu malam....kepala hotak aku ni mulalah ligat fikir benda yang bukan-bukan
lebih-lebih lagi aku baru lepas bersms dengan kawan aku kat KL..
kawan aku baik punya pesan..kim salam kat ju'on key..
astaga.....elok-elok aku fikir hantu K-pop tu secara lite-lite..bila teringat kata-kata kawan aku tu..terus aku fikir ju'on ni suatu masalah yang besor....besor sangat.
isk..
kat bilik aku tu...cermin menghadap luar sangat luas...kira luas satu dindinglah...puas gak aku tengok jalan raya seoul tu.
langsir ada dua lapis..cam biasa..day lite nye langsir and yang nite nye langsir...memang kalo lewat malam jer aku dah start tutup langsir tu........so satu malam ni...after sesi bersms ngan kawan aku berakhir
akupun terkebil-kebil la..aku rasa malam kedua kot..sebab malam pertama aku tido mati..letih sangat sampai x sedar apa-apa...
ko bayangkan..pukul 2 lebih, mata aku masih terkebil-kebil atas katil beso tu.....
tetiba aku toleh kanan..aku nampak cermin hias kat bawah ni..


tu haa cermin tu..nampak dalam gabo, nampak kecik jer...tapi sebenarnya beso.....lepas jugak nak tengok full body.
dan tetiba otak aku baik punya recall cerita juon....
hadehhhh.....bilik yang at 1st gelap....sebab aku tutup lampu....terus aku on separuh lampu 
kasi terang sikit. semuanya 
tapi...aku tetap terfikirkan si juon tu.....aku tengok lagi cermin tu..boleh pulak aku terfikir...antu pompuan rambut panjang (takkan antu pompuan short hair lak kan...ubah fesyen apo???) merangkak keluar dari cermin dan naik atas katil aku..uisshhh....
terus aku cari tuala.....cepat-cepat aku cover cermin tu dengan tuala mandi. 
relax sikit... budjet konon antu merangkak tu tak leh kuar melalui cermin hias sebab dah kena tutup dengan tuala laaa......
'
'
ee kalo muncul la antu merangkak kat bawah ni..memang terkejut aku..
mesti tindakan refleks akan berlaku di mana aku akan lompat-lompat atas badan antu tu..sapa suh ko merangkak kan? ada kaki taknak guna!.....dah alang-alang berdarah..meh aku kasi kronik lagi pendarahan ko.
nak-nak yang lompat ni spesis badan badang kan?....rasakan jerlaaa.......

then.....aku terpandang tingkap luar..aku tak tutup langsir time tu sebab bandar seoul sangat cantik waktu malam....
maka...otak aku buat jahat lagi...

terbayanglah aku antu k-pop terbang-terbang lalu melekap (macam ikan DBKL) kat tingkap bilik aku  tu sambil pandang aku cam kat bawah ni...
kuuusssemangat!!!!
kalo rambut bertutup satu muka ok lagi...ni kalo menyeringai berdarah-darah isk!..mau aku kentut dinasour atas katil nanti..
'
'
 leh pitam aku.
memang tak sempatlah aku cakap words keramat ni
such as
"apa pandang-pandang! ada utang ker!!!?"
eee..idoknyer leerr..xsempat kot.

maka secara otomatik aku turun katil and  tarik langsir kasi tutup penuh....
itupun dok terfikir lagi hantu k-pop tu dok selak langsir 
kang ada yang main tolak tarik langsir kang.....
dan kengkadang tu aku terfikir gak...ada orang tidur sebelah aku..katil kan lebar,
takpun dalam selimut ada orang tengah merangkak atas aku.....

err jangan fikir benda lain pulak...maksud aku hantu..H.A.N.T.U......haaaannntuu..bukan orang dalam selimut yer. Orang dalam selimut tu aku takdelah bukak entry hantu...tu entry lain dah tu.
bukan gigolo jugak...maksud aku antu k-pop ker kan..alih-alih senyum sebelah aku 
isk.........kalo nyanyi lau korea ker...maybe bolehlah aku keras kejap jer..buatnya dicekiknya aku atau dililitnya aku guna rambut....isk tak lalu aku fikir....
'
'
'

so memang perasaan ni selalu jer fikir tetamu yang tak diundang tido sebelah aku.. angkat selimut terus nampak muka juon tu..cam gambo atas tu..uisshhhh memang aku lompat step girl generations la gayanya.....itupun kalo boleh lompat...kalo antu tu berat....worst come to worst baca doa jer la sambil gelak sikit-sikit..sebab aku penggeli orangnya.....yer laaa duk atas badan aku apa kes? kerusi ada, sofa ada taknak lak duduk.
tapi..antu kat atas tu nampak gayanya macam terkejut kan?...kotnya dia terkejut tengok manusia..manusia terkejut tengok dia..haa eloklah tu....
'
'
tapi apa-apapun...memang takdelah kejadian terserempak dengan juon kat seoul..
ini semua mainan perasaan aku jer.
elok-elok jer aku kat hotel tu...maybe sebab rupa aku bangun tidopun rambut aku macam cik ponti...rasanya ju'on vs ponti....kalah kot juon tu....juon merangkak..ponti terbang...hmmm..juan tak mengilai...ponti mengilai...boleh sakit jantung oooooo.....juon pakai maxi macam skirt...ponti pakai ala-ala jubah takpun baju kelawar standard warna putih...maybe fesyen juon lagi class kot.
namapon k-pop.....

apa-apapun..ni bukan kisah antu..ni cuma kisah aku over takut jer...eheheheheh



Published with Blogger-droid v2.0.6

6 comments:

mama tisya said...

sbr je la..yg ko dok pk psl ju on tu naper..tp mmg seram la kalo dh kwn ko dh pesan gtu..hahahaha sre ko terbyg2..nk2 cermin beso tu tiba2 kuar ju on...hahahah..aku aritu pn sbb member opis dh citer...so mmg tklena sgt..siap buka tv , buka lampu terang2..slalu aku tutup...

Khairiyah aka Kerry said...

sakit perot saya gelak bace post akak ni hahahaha

p/s:saya pun species mcm akak jugak.bila tido sorang sume segala jenis antu melayang dalam pikiran haha

firahadifa said...

wehhhh ... gamba2 ko lg scaryy daaaa dr cite ko

Syima Syaz said...

hhaha kelakar pulak baca...
yelah kalau masuk hotel mcm2 cerita hantu keluar.time2 tu la nak re-call semua movie hantu...shutter la, ju-on la...hahaha..

eh tp cermin mmg kena tutup time mlm.tak elok

nad said...

adoi..!
senak perut saya
kehkehkeh =p

Anonymous said...

hahaha
aku xpenah lg la
kena g otel tido sorang
klw tido sorang
mmg tak ttp lampu la jawabnye


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno