Monday, December 10, 2012

Soalan? Bau Kentut? dan Lift?

 
 
Mau kongsi bersama kalian
 
apabila kamu *yakni saya* perasan wangi di siang hari
gah menunggu lift terbuka pintunya
dan apabila pintu lift terbuka
kamu lihat ada dua orang manusia di dalamnya...
rahsiakan gender...demi menjaga maruah nusa dan bangsa
dan tatkala kamu yang wangi-wangi enter lift
suddenly
kamu bau
sesuatu yang menyampah
bau kentut!
ahh...
apakah perasaan kamu jika berada di tempat saya?
nasib baik kecik-kecik dulu saya suka main-main tahan nafas dalam kolam.
dan dengan belagak giler...saya paling terror bab-bab tahan nafas.
;
;
so, dalam lift tersebut
saya berjaya berlakon seolah-olah saya tersenyum
padahal sebenarnya saya sedang tahan nafas
dan lift di pejabat tidak membantu....
sangat perlahan dan slow *2 perkataan yang sama maksudnya beza ING and BM*
 
...........
saya lihat 2 orang yang berada di dalam lift
dua-dua buat bodo
kalo sorang buat bodo dan sorang buat muka kelat-kelat
tentu mudah saya nak aim si pembuat onar.
tapi...dua-dua buat bodo...maka saya anggap jer dua-dua adalah si pembuat onar
keluar lift saya masih tersenyum
separuh jalan...saya tarik nafas dalam-dalam...*sebab muka dah nak berukar warna hijau*
menggantikan udara yang tercemar lekas-lekas
syukur saya masih hidup..
*ayat tak menggambarkan apa-apa*
 
amaran!!!
sila belajar tahan kentut dalam lift!
 
-menyampah.....muka cute terus saya chop jadi hodoh-
Me Naughty..me Netty

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno