Wednesday, September 17, 2014

The Unsung HERO di Perpustakaan Negara Kuala Lumpur...Eh!! Jumpa Hantu.

Wah! tragis sungguh usaha aku nak mencari novel 'The Unsung Hero' karya Melur Jelita ni.
Hahahaha dapat tahu yang ada terjual novel ni di Perpustakaan Negara dengan harga RM33. Apa lagi aku heret sekali BFF pergi cari novel ni kat library. Memandangkan aku dah biasa ke library since belajar lagi so senanglah nak jumpa. Cuma blur sikit nak cari area novel ni dijual.

Sebaik sampai, aku tanya minah kaunter tu. Ok dia baik hati tunjuk arah mana kami patut pergi. 
So dah dapat sticker entry masuk kami pun otomatik nampak booth Melur Jelita. SO nak short cut la. Tapi Uncle guard marah la. Dia suruh ikut laluan yang sepatutnya. So.....bermulalah ekspedisi kami di perpustakaan tersebut. jeng jeng jeng



haaa ceria jer...sebab masihng-masing dah nampak jalan yang diredhai.


Haaaa....sambung cerita di atas. So....kami pun berjalan di lorong yang diarahkan.....sunyi tiada orang. Tengah jalan-jalan sambil ketawa tu. Aku ternampak bilik jail. Samar-samar macam ada orang. Tapi patung sebenarnya. Takkan la kot...pihak library nak upah manusia betul stay berjam dalam jail tu kan.
Aku bab-bab patung ni memang scary sikit. So aku ajak Mummy Ayu bergambar. takut-takut ooooo kami bergambar. Dalam hati janganlah ko idop. Lari angkat kain mak!!!!


Suasana time tu memang kecohlah dengan hilai tawa aku and BFF. Mana taknya..tergelak sana tergelak sini. Aku bukan apa saja nak gelak bagi kawal emosi yang horror time tu. So time tengah jalan lenggang kangkong tu sambil ketawakan Ayu. Aku memang suka ketawakan dia. Hahahah see..sekarangpun aku ketawa ni. Ok.....sebaik tiba satu sudut. humakaiii! Allah! terkezut aku tertengok menatang ni. Berbuluuuuu jer. Aku ingatkan hantu raya. Serious ko! aku jerit!!! yang secara membabi butapun ayu jerit sama dengan aku. Aku lupa time tu aku lari ke tak?...Polis cop gaban mana boleh lari kan kan kan...ehheheheehhe. Nak ambil gambar pun takut-takut. Aku takut benda alah tu bangun and kejar kitaorang. 

Haaa kalau macam tu sekali lagilah aku angkat kain padayyappa bedesup cabut tinggalkan Ayu. BFF? ohhhh time ni maybe aku lupa kot siapa bff eheheheh......woi! kes kena kejar hantu takkan ko nak ajak selfie kan kan kan...See.....tinggi imaginasi aku.


takut tak?....berbulu jer...tau lah pihak library nak kasi nampak rock kapak. Tapi agak-agak la kan mengurai jer haaa.

Time tu banyak betul patung. And si Ayu ghajin bebenor nak bergambar dengan patung-patung yang ada. Aku dah la cuak kan.....kot ditegurnya kita. 

Tapi dalam dok takut tu sempat gak aku posing sebelah mamat patung ni. Macam real kan?....Lebih kepada aku tengok member tengah angkat barang. Ko tak tau time ni kaki aku memang standby jer nak cabut in case mamat patung tu toleh tengok muka aku. Kalau dia toleh jer kan...memang tak cukup kangkang aku langkah. Silap hari bulan mau kejang kaki....tak pasal-pasal aku ngesot macam sister ngesot tu.....baru power!!! hantu jalan kat aku, aku pula yang ngesot. Time ni aku risau gak kot Ayu tetiba lari tinggalkan aku kan.


Haaa tu ko tengok.....laki kat rumah takmau lak dia lentok-lentok. Kat patung tu jugak yang dia buat perangai. Nasib baik tak dipujuknya aku bawa patung tu balik sekali. Kalau dipaksanya aku, memang aku hempuk dengan ko and patung-patung tu sekali. Kalau aku beranilah. Muahahahha Ampun Ayuuuuuu. Aku ambil gambar gegar. Sedia maklumlah imaginasi aku tinggi. Takut Benda tu peluk Ayu. Untuk ketiga kalinya aku rela angkat kain and terus cabut lari. Bff???? biarlah dia bermadu kasih dengan benda alah tu berdua jer.


Habis perjalanan yang sunyi sepi tu. Saja jer pakcik guard nak bagi kami lalu situ supaya terkejut terkejut kan pokcik!. Akhirnya sampai satu kaunter. Ada orang. Aku ingatkan patung. Haaa tu orang betul, 
dan jalan sikit akhirnya jumpalah booth Melur Jelita. Tapi kak Melur Jelita takda. Dah balik Kelantan. So aku bergambar dengan papan iklan jer la.


dah beli semua kami happy-happy sebab aku dapat apa yang dicita. Ayu takpe dia dapat free from big boss dia. Aku belikan untuk blogger Shana sekali.

So..tamatlah perjalanan kami yang menggerunkan dan mengada-ngada pun boleh.
Dapat beli novel, then singgah beli starbuck.....then balik ofis. Sekiannnnnn
Macam mengah jer kan baca entry akuyang ni. Aku pun mengah gak menaip macam ada orang tengok aku. Lariiiiiiiiiii

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno