Wednesday, January 8, 2014

Orentasi Tadika Starbucklatte

pada 28 Disember 2013 tahun lepas
I selaku mak tulin si starbucklatte telah menjakunkan diri ke orentasi Tadika anak I.
tipulah kalau I cakap I tak teruja kanzzz....
nak, nak uniform beliau is pink! I loike!!!!!
but tidak pada anak I..
tu...tu gambaq kat bawah tu....I assume that dia memang tak suka ke sekolah (maybe dia ingat I akan tinggal dia sorang-sorang while I go shopping tempat lain)
but analysis dari member-member tak bertauliah katakana yang my son ni menangis sebab uniform pink tu
ahhh korang..memandai jer...anak I tak tau lagi klasifikasi kaler pink tu untuk lelaki atau wanita ya.....
sebut P.I.N.K pon dia masih terkial-kial ....huh.
 
ok lupakan kisah dramatik air mata di atas.
hidup perlu diteruskan...
 
Malas betul nak story bila mood blogging ke laut China Selatan.
takpe....cerita dalam kemalasan pun boleh dalam kelemasan pon boleh.
gambar bawah tu time I tiba di tadika.
Oh! tajuk tadika ialah
TADIKA FIRDAUS.....
kaler tema is pink and green.
 
see...aku tiba pun dah ramai mak bapak dah take parking.
dan teacher kasi aku kerusi comel yang untuk budak-budak tu and aku, well you know me, as yakin as I can be muatkan bontot gergasi aku atas kerusi tu. Alhamdulillah tidak ada apa-apa kecelakaan berlaku pada kerusi tu.

 
yang bawah ni bapak Nye and anak Nye.

 
yang ni Teacher Nye...
aku lupa nama teacher. Boleh??
Nora ker nama dia...ke Fiona...
aku bubuh Fiona lah..sebab senang nak ingat.
 
teacher tengah prepare goodie bags untuk murid-murid......konon...
goodie bags la sangat. tu untuk murid umur 4 tahun dapat bag kaler kuning, yang 5 tahun merah tak silap and 6 tahun is biru.
 
 
kan...he is still blurring.
ni makanan ker apa ni????

 
aku bersyukur sangat sebab my starbucklatte tak menangis bila masuk kelas
budak-budak lain...huh ambik ko aku snap depan-depan gambar ko nangis.
...eheeh...

 
haaa ni lagi sorang ni...bersahut-sahutan nangisnya haa..
aku cam biasalah muka lexxxx jer sebab anak tak nangis. (padahal dah puas nangis kat rumah)

 
ni papan hijau diaorang...
cam cantikkan....(ayat kurang pasti)


ok, bila aku masuk jer kelas....aku terus buka bilik air yang ada dalam kelas tu...hmm bersih.
aku bukan apa, si starbucklatte ni suka sangat recycle balik apa yang dia makan dengan pantas
aku risaulah kalau dia terpo po dalam pampers kan...teacher pulak ramai muda mudi kot ada yang berani nak basuh montot anak I tu takpe lah kan...kot yang hysteria Nampak po po tu yang tragis tu.

 
ni bapaknya skodeng dari luar kelas.
memang dalam kelas tu penuh mak bapak jer la....

 
haa tu dia nama kelas..
Kelas Saidina Ali

 
dan ini tempat bermain budak-budak tu nanti...
harap anak I serasi lah kan...

 
tak tau la I nak gambarkan wajah anak I time ni.
cam takde perasaan jer ha...
dia suka ke dia takut ke...

 
oh ni kira senior tau budak pompuan ni.
sebab mak dia dah hantar dia kat tadika ni since dia 3 tahun.
tapi dia malu oooooo
nak nak bila I tegur.....
kalau boleh kepala masuk bawah meja haaaa
tapi comel..gewam I

 
ok sambung lagi nanti..
Nampak cam tak ikhlas jer I berceritakan? kan? kan?
hahahah adios.
and kalau ada salah ejaan tu...maaf lah.. Idah tak check dah haaaa eheheh

2 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

cuns ar baju tadikanya...pink...suke ..suke...cute je nampak...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

cuns ar baju tadikanya...pink...suke ..suke...cute je nampak...


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno