Thursday, November 14, 2013

Tarik Rambut Buang Angin - Betul Ke?

Seyes aku tak tahu bab-bab ni dan aku jarang sangat nak urut buang angin
unless terpaksa, kita kecualikan urut dalam pantang.
 
Aku kalau urut spa sedap-sedap memanglah suka tapi kalau urut macam tahap ko kena kemut segala lobang idung, lobang bontot sebab terpaksa tahan sakit dek urutan mak bidan tu memang aku taknaklah.
 
aku pernah pergi sekali, errrrmm....beberapa kali ke tempat urut traditional ni. Sekali lagi urut berpantang dikecualikan. Ni kira urut bila rasa badan dah macam gelembung angin and tak tahu nak buat apa dah.
 
yang tak best berurut dengan bidan ni, apabila tangan and mulut mereka ni sama rancak. Yang tangan bisa tekan-tekan urat-urat aku dan yang mulut pula bisa peril-peril aku yang konon tak jaga badanlah, itulah inilah. Ahhhh aku memang tension kalau species tukang urut kepoci cenggitu.
 
bila dah tahap cenggitu aku jadi takut so aku ubah ke saloon atau SPA yang lebih modern dengan harapam mereka membelai aku bak bidaari. Bila nampak tajuk urutan aromatherapy di SPA, fuhhhhhhhh! badan aku dah terliuk lentuk dah tak sabra nak diurut dengan tangan magis si pengurut. Tapi langit tidak selalunya cerah dan tajuk urutan aromatherapy tu hanyalah tajuk manis semata-mata. Aku tetap dikepak, ditekan urat ni sehingga ketitisan angin yang terakhir. Selama satu jam setengah aku menderita kat pusat SPA tu dan mulut aku tak habis-habis berzikir (konon kasi reda segala kesakitan). Kesan dari urutan tu....deria kentut aku pun tak berfungsi secara normal beberapa hari. Sakit di kaki jangan cakaplah. Ni urut ke atau nak membunuh??
Tapi aku boleh pula cakap "ringan rasa tangan badan" bila tukang urut Indonesia yang muka mulia tu tanya sebaik habis mengurut aku. Lalu aku tobat dah nak percaya tajuk urutan bernama urutan aromatherapy yang kononnya sedap lagi mengasyikkan tu.
 
Sebab tu aku lebih percaya teh orang kampong, bila tahap ko dah sampai seru tu segala angin keluar ha.
Berikan tepukan gemuruh kepada teh orang kampong.
 
Tapi bukan tajuk urutan aku nak cerita sebenarnya. Ni kisah tarik rambut time sakit kepala.
aku ada perasan, kalau aku bangun Subuh and mandi shampoo kepala, paginya mesti aku sakit kepala.
 
dan pagi ni aku sakit kepala sangat. Baring jap and bangun balik pun sakit kepala. Atau aku tak minum teh orang kampong semalam?
around 7.45 am cenggitu aku dengar member ofis aku 'si Oyat' sampai. Terus aku call dia minta dia masuk bilik aku (sebab aku cabut tudung) aku tau Oyat pandai bab-bab tarik rambut buang angin and aku pernah try benda-benda ni bila ada sorang bidang urut aku tu tarik rambut aku. Beletop!! bunyi nyer. Heaven giler!!! Tapi bidan tu buat tiga kali jer which is macam tak puas hati pula aku rasa.
Oyat pula ada cakap dia takut-takut berani nak buat sebab dia ada pengalaman mak dia buatkan tarik-tarik rambut dia sekali tercabut segumpal rambut.
Aku dengar errmmm takdelah panic, sebab aku dulu ada habit suka cabut rambut gatal, so dah immune kot bab-bab tertanggal rambut ni. Some more rambut aku ni jenis lebat, takkan habis kot (orang belagak)
 
Cartoon by Gary
 
Oyat pun buatlah kat area yang aku katakana sakit atau berat sikit. Yang pertama bunyi, yang kedua bunyi yang ketiga tak bunyi ke empat tak bunyi kelima bunyi sikit  then tak bunyi. Sakit sikitlah tapi akukan Robocop, mana nak ngaku sakitkan. Poyo betul aku, padahal nak terkencing dah aku rasa.
Tapi errm walaupun bunyi dia tak Beletop!! macam mak bidan buat tapi oklah at least kurang sikit sakit kepala aku dari yang mula-mula tu memang berat sangat. TQ Oyat.
 
Walau apa-apapun aku ada baca yang tarik rambut untuk buang angin ni tak elok. Aku akui mesti pemakanan aku kelmarin and semalam yang mendorong aku sakit kepala. Ya la, dengan Nasi Lemak Ayam, Mee Hoon Sup, Kuih Tepung Gomak best, Marshmallow Chocolate Milk, dengan roti cheese nan meleleh+ayam tandoori dirancakkan pula dengan satay perut, Ya rabbi.......diet aku bulan ni bukan takat ke laut tapiiii nuuuuunnnn jauh ke jurang Mariana dah ha.
 
Apapun lepas Oyat....aku minta puan Zaleha pula buat since dia pun pandai. So dia tarik rambut sambil keluar benyi letup-letup tu diselang seli dengan cabutan uban cute, akhirnya aku ok seperti sedia kala. Errr actually after aku makan breakfast tadi ahahah dah start ok lite-lite....jadi aku nak salahkan siapa di sini penyebab aku sakit kepala. Ahahahah
dan lagi nasib baik aunty kat Bank Negara tadi ada air halia. Lega sikit nak menganginkan diri sendiri.
 
ok.....since kepala dah ok, nak sambung buat kerja.
 
daaa.
 
 
 
 
Me Naughty..me Netty

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno