Friday, November 15, 2013

Ada 2 Payung Dalam Kereta, Tapi Tetap Basah

Aku bangun pagi dengan malas sangat.
Jam Iphone aku ni berbunyi pada 5 pagi meanwhile jam Samsung III aku berbunyi jam 5.15 pagi. Aku prefer bangun 5 minit after Samsung aku melalak makin kuat.
 
Hujan makin kuat and aku termenung kejap atas tilam. Entry siapa ntah aku baca yang bila kita bangun tidur, jangan terus bangun. Relax dulu dalam 1 or 2 minit. Gitulah.....akupun lupa sebab apa. Untuk elak kita daripada bangun mengejut kot. Tak silap akulah. Tapi aku kalau bangun tidur memang style hantu cina tu. Toingggg! terbangun dan buat-buat terkejut ko tidur dengan siapa?. ahhh malas fikir.
 
Mandi pagi ni lama jugak la, lama aku tenung air tu. Air tu pun lama jugaklah tenung aku (kalau air tu boleh bercakap mesti dia tanya, "berapa lama lagi aku nak membazir air paip ni?")
dah siap semuanya aku keluar rumah.
Masuk kereta, aku nampak ada dua payung dalam kereta laki aku. Ok selamat. Tak payah nak redah hujan.
 
Dalam 15 minit aku dah sampai ofis. Time tu pukul 6.45 pagi.
Dah parking kereta aku toleh belakang. Ambil satu payung besar berjenama Kedai Emas Midah. Badan aku besar kenalah dengan payung besar.
 
Aku buka pintu kereta sikit and buka payung.
Sekali, ketat. Aku dok eh! eh! eh dan eh!....pintu kereta dah mula basah. aku tutup balik pintu.
aku tengok payung tu. Kenapalah ketat sangat ni. Sekali......laaaaa
tempat tekan payung tu dah putus dengan spring atas.
lihat gambar bawah.

see nampak tak?.... Tangan aku pegang spring and tempat penekan tu relax jer kekal ketat kat bawah. Ahhh nyampah. Ni la namanya payung free.
Then aku toleh belakang lagi. Ada satu payung biru. Macam ringan, tak seberat payung Kedai Emas Midah tadi. Aku test buka dalam kereta. Buka sikit jer....so far ok....Hujan masih lebat kat luar. Aku dah ready dengan handbag. So aku buka pintu and buka payung biru tu cepat-cepat sambil keluar dari kereta.
Mungkin aku terlalu ganas, aku berjaya buka payung tu dengan cepat. Syabas payung.
Tapiiiiiiiiiiii.........
Aku memang berjaya buka payung tu sampai kembang. Bukan tahap kembang jer...tahap kuncup balik naik ke atas. Dah la tu kain payung tu tercabut terus dari batang. Malu siotttttt......aku berlari masuk bangunan dengan batang payung jer. Skirting payung tu aku tak tau dah kat mana. Takda masa aku nak toleh pergi tengok. Dignity aku lebih penting dari mencari skirting payung yang terlucut dari batangnya tadi.
 
dan aku tak tunggu lama, aku terus lari masuk bangunan (laluan belakang) budget orang tak kenal aku. ahhhhh malas layan. Rasa nak buat vandalism je kat batang payung tu. Nak cover lalu depan akak cleaner, aku buat batang tu macam ala-ala tongkat. Bila alami saat kecemasan, daya kretiviti tu penting!.
 
Tetiba rasa nak marah jer kat kereta laki aku ni. Kalau kereta aku dah tentu ada 4 payung cantik-cantik. Ropol-ropol Avon.
 
ahhh malaslah...aku basah bahagian atas jer.....tu yang emo terus rasa lapar terus makan nasi lemak dan terus nyesal
 
......kena beli payung golf yang berkualiti lepas ni......

1 comment:

mama tisya said...

lawak la kisah payung ko pg2 ni..hehe


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno