Thursday, May 30, 2013

Berjaya Habiskan 10 Hari Master Cleanse (MC)

Assalam kawan-kawanku,
how are you? healthy? no?...ngeh ngeh ngeh

Since baru habis buat MC ni, aku belagak sikit kengkonon body dah ringan sangatlah tu.


ok...so yesterday is my last day doing Master Cleanse. Kiranya mood tentang banggala ni and total weight loss selama 10 days aku buat MC ni is 3 kg jer. Tak banyak penurunan. Macam tahun sudah aku buat 10 hari MC turun dekat 4kg jugaklah. Tak nampak apa-apa perubahanpun cuma aku perasan kain and seluar jeans aku dah tak ketat. Kalau dulu pakai kain and seluar jeans macam seksa jer lemak aku kena jerut. Tapi kali ni aku sarung jer jeans ala-ala ngam-ngam gitu...takde la rupa seksanya lemak aku yang sekaligus merencatkan kadar pengeluaran negara lemak kasar aku kan.

Apa yang aku perlu buat after habis MC ni??

memandangkan dah 10 hari aku tak masuk apa-apa makanan pun, so today nak taknak aku kenalah makan sikit...tak banyak..and aku insyaallah akan jaga pemakanan aku. By the way starting today, aku  akan menumpukan sepenuh tenaga menggunakan HERBALIFE. Insyallah boleh.....


Sebelum ni aku dah guna Herbalife tapi orang yang jual kat aku tu tak explain terperinci tentang penggunaan produk ni...so totally apa yang aku amalkan adalah salah. Ko bayangkan la...pagi minum herbalife then sarapan cam biasa, tengahari minum herbalife then lunch then malam minum herbalife then dinner cam biasa...camno nak kurus tu???? so bila abang aku sendiri (dah kurus kooooooo) yang ajar aku cara pengambilan Herbalife ni, barulah aku OOOOOOOOOO...panjang.....camtu rupanya...patutlah aku tak kurus-kurus kalo cenggitu gayanya aku melantak herbalife...siap pernah blend herbalife dengan aiscream bagai...nak sedap konon, rasa shake-shake gitew. Hampeeeh!

So, harap aku lebih berdisiplin nak jadi cam abang aku....dari bulan Feb 2013 dia start guna Herbalife secara disiplin and know..memang kurusla....tu aku teruja tu.
 

 
and aku tak lupakan jugak eksesais petang after office hrs. So far aku tumpukan kepada senaman Cardio such as Kick Boxing Workout, Belly Dancing Workout and Samba Workout. Weekends lak aku jogging kat tasik. Lastweek aku jogging kat tasik perdana...to my suprise...aku boleh lari satu tasik non setop (belagak ni!)...sebelum ni aku lari separuh then jalan dua paruh then melantak 3 paruh pinggan...(alasankesian paru, limpa, jantung aku letih). Tapi lastweek memang best oooooo...tak rasa mengah bila lari, maybe sebab usus dah clear kot........

Jadi, aku memang haraplah sangat aku dapat mendisiplinkan diri and haraplah sangat kawan -kawan aku beri sokongan...jangan ada yang merajuk aku tak keluar makan ngan diorang udah...eheh boleh jer makan tapi cam biasalah korang akan nyampah tengok menu aku.

Satu lagu...aku masih akan masak untuk kawan-kawan ofis aku...eheh motif??? aku nak kurus and biar diaorang gemuk...ngeh ngeh ngeh.

Sekian.

Me Naughty..me Netty

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno