Sunday, October 25, 2009

HARI MEMBERSIHKAN BEG SAYA.


Semalam hari ahad. Saya sangat gumbira. Masa untuk gotong-royong membersihkan bag saya. (tetiba laks terasa nak clean-cleankan bag, padahal hehari bleh buat kerja tu. What can I say, lazy me. Hahaha. So....mari kita mulakan acara dengan memperkenalkan bag saya dan kengkawannya.
Ya...ini bag saya...nama dia COACHhey........

look inside of COACHey!!!!! yup.....kengkawang2nya yang saya sengaja sumbat2 kan kat dalam perut COACHey ni. Jadi mari kita mulakan acara mengemaskan COACHey one by one.
kawan-kawan COACHey yang telah dihumban keluar dari perut COACHEhey.
Mari saya perkenalkan kengkawan COACHey okey?

1- Purse coach kaler pink.....anak dara lagi..baru pakai tak sampai 2 minggu.

2- Card Holder Braun Buffel kaler pink jugak......Dapat diskaun dari Encik BB sebab my besday.
3- Coin Purse Cik Mark & Spancer.......(beli murah jer...offerrr...)
4- Camera Sony - Hubby punya...mine??? gambar camera canon lama dah tak cantik

5- Handphone NOKIAH kaler merah - Benda wajib ada tapi selalu tertinggal kat umah

6- Makeup Porch - Jahit tangan....shantikkkkkkk..saya sukak....

7- Pocket Organizer kaler merah - Khas utk sesapa nak order kek sajok.....

8-Luxe weekly diary 2009 - kaler purple.......dari awal bulan tulis aktiviti harian....dah nak masuk tengah bulan....most of it...I tulis notes exam huhuhu...rojak jadinya.

9- Porch hitam - khas untuk penyimpanan gula2 getah or apa2 manisan...eheheh

10-Purse tisu - kecik jer...senang guna, tapi tak pernah nak diaplikasikan jika ke toilet.

11- 7 batang pen kaler hitam, biru n merah - entahlah...wajib ade...

12- Sanitary tisu for penutup jamban - I geliksss le kalo ke tandas awam without tisu cover jamban nie.

13- Card holder kaler baby pink - Just for my namecard...card lain not allowed!!!

14-Perfume - one drop perfume...tak pernah guna...yang alkohol gakkkk haku tibai.

15-Tag Card (office and UITM student card)- benda alah ni kalo ilang....sama ada aku tak leh masuk opis or tak leh tgk wayang murah kat TGV...huhuhu

16-Mirror - Must have....bought by my hubby kat singapore...unik sangat.....

17-Car and house keys - Must have...............kang tak masuk umah and tak bawak kete......

18-Ubat-ubatan - Jarang guna.....kalo emergency pun...cekau kawan punya...huhuhu

19- Cermin mata - I leh jadi buta without u...........

20- External Hard Disk and Thumbdrive - wajib gak ada......

21- Botol sample air kenchingggg - baru diperkenalkan dalam my bag sejak 1 minggu lepas....Lepas beranak nie...jangan harap lah ko leh numpang dalam COACHey.....huhu....!!!

22- Soket penyambung 3 cucuk - wah! main hentam jer haku kasi nama....tak tau napa benda nie masih ada kat dalam my bag.

23- Butang baju melayu hubby - Ini pun I confius....awat dia ada kat dalam bag haku?....

iye....itulah kawan2 COACHey..mana-mana kawan COACHey seperti sampah, sarap, resit lama, kertas gula-gula dsbnya yang mana COACHey dah tak geng harap maaf yer...tempat korang adalah di tong sampah heheh.....Well...amat mudah rupanya nak mengemas...tuan punya COACHey jer yang tak gheti bahasa.


Sekarang nahhhhhhh...sila lihat hasilnya..............mudahkan....dan bersih, senang nak cari barang. Takde lah macam previous time, bila handphone berbunyi, nak mencarinya...uisshhh cam nak cari nombor cabutan bertuah dalam balang. Sama lah waktu nak cari kunci rumah...adehhhh seksa.....terpaksa geledah beg ni satu macam.....kengkadangg boleh buat saya menjadi amarah...ceh!

Tapi rasanya....bertahan sekejap jer kot......dalam masa 3 jam...rupa dia berubah jadi asal kot...eheheheheheehe......

Sekian aktiviti saya hari ahad.

p/s:- sebenarnya saya marah kat laki saya, saya nak kuar jenjalan...tapi dia tak bagi.....dia sibuk membuta!!!!!



Me Naughty..me Netty

2 comments:

mummy_ayu said...

rajin ko ngemas handbag yer...macam macam ada!!!

notti netti said...

Ayu- tu belom baby keluar lagi..idak dengan b/pump. pampers, kain , baju baby...sumer ada...tak rugi beli bag nih...berbaloi...baloi.......


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno