Tuesday, November 20, 2012

Ke Jepun Kami Lunch Semalam......Ogenkidesuka....

 
Semalam aku lapar sesangat
konon nak puasa..tapi tak dapat sebab perut kosong sejak hari semalam-semalamnya....
maka....aku paksa Ayu follow aku lunch
and aku memang dah aim nak ke Jepun pun untuk melempiaskan nafsu lapar aku time tu.
bukan jauhpun Jepun tu..sekangkang kera jer.
....Ayu as usual tanya, nak makan kat mana?.....
aku cakap
SOGO! (itulah Jepun aku)
eheheheh
 
So....aku bawak dia ke
SUMA JAPANESE RESTAURANT
tingkat 6, SOGO
sapa tak tau..sogo tu kat jalan TAR.
sapa tak tau Jalan TAR?????
 
 
memang nice tempatnya...bukan tipu-tipu punya restoran jepun..
tapi memang bebenar...
sushi diapun beratus hengget.....
aku tau tempat nipun dari sorang member aku nama SUZI....
kalo dia tak belanja aku last month...memang aku tak beranilah masuk restoran ni....
pelayan diapun sangat bersiap sedia..ehehehe
 
 
pemandangan pun cantik...korang akan nampak jalan TAR
kat area bawah...
 
takat nak bunuh diri tu....dari tingkat 6...
ermm aku rasa tak boleh mati kot..
takat patah riuk jer la boleh..
nak kata gayat pun..hmm tak kot....
aku makan ok jer....takdelak gayat-gayat...
makin lapar lagi adalah.
 
 
haa..ni air kitaorang...
japanese tea..aku as usual nak yang panas meanwhile ayu prefer yang sejuk
oh! yang teko kecik biru tu kicap eh..bukan air teh...
yang botol merah tu serbuk cili....bukan gula.
 
 
ini starter Ayu.....
carlifornia roll
Ayu kata sedap and besar...
selera, ayu makan sampai tak offer kat akupun..
muahahahahahahha
dia offer makan
halia jer...ahaks....
 
ni harga dia RM8 satu roll
 
 
yang ni starter aku..kih kih kih
Kaki Butter Yaki
oyster......sedap siottttttt....
tapi Ayu takleh makan..dia kata 1st and last dia makan oyster ni
aku...senyum sampai telinga..
sebab takde kes-kes rebut oyster..kih kih kih...
price???
RM 25 hengget
 
 
haa yang ni menu aku and Ayu..
maksud aku....satu pinggan ni aku punya..
Ayu punya aku tak snap..
dia pilih sama menu dengan aku sebab dia takut dia pilih menu yang pelik-pelik
and sudahnya tak makan..
so dia ikut apa jer yang aku pilih..
kalo aku tau...aku pilih salmon raw..ahahahahah
sedap jugak..
ni daging......
nama dia Gyu Katsu
RM 20 hengget
 
 
ni Ayu dengan Roll dia
 
 
and as usual
tuan tanah kedaun
yang sangat baeeek hati
notti netti
 
haa...kat sini cam biasalah
6% gov txt
and 10% service txt
 
apa-apapun untuk penggemar makanan Jepun cam aku
memang tempat ni akan tetap menjadi phooojaan hatilah
past ni nak date ngan cik puan Suzi lagi
untuk makan kat sini.
 
arigatou gozaimasu!!!
Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno