Monday, August 19, 2013

Ada Soalan Nak Tanya Korang

Er...wahai kawan-kawanku
nak tanya tentang kemusyikilan agama
...
aku dah google dah yahoo
tapi macam-macam versi ado.
so Tanya pendapat korang pula.
 
 
aku puasa ganti start hari ni
then ada sorang akak kat opis ni tanya aku
aku puasa ganti or puasa 6?
 
yerla...since aku blom monopos lagi kanz...
so aku cakap puasa ganti.
 
lalu dia bertanya " kenapa tak buat sekali puasa ganti and puasa 6?" niat sama.
 
aku yang blur-blur and rendah ilmu agama ni pun tanya
"eh? boleh ker?"
 
 
so soalan aku kat korang yang lebih berilmu agama dari aku ni
 
BOLEH KE AKU COMBINE KAN PUASA GANTI AND PUASA 6 NI DALAM HARI YANG SAMA?
 
tolonglah jawab.
sekian
 


Me Naughty..me Netty

9 comments:

mrs shahrul said...

baru ni dengar dalam 30 minit ustaz don katanya boleh..

mrs shahrul said...

baru ni dengar di 30 min ustaz don katanya boleh..

mama tisya said...

mana bole combine...kena ganti puasa dlu tp niat puasa ganti pd masa sama dpt pahala puasa sunat 6...tp kalo rajin buat dlu puasa ganti lps tu sambung plak puasa 6 pahalanya seperti kita berpuasa sethn

onnjae.jun said...

selama ni saya tahu boleh combine. baru2 ni je dengar orang kata tak boleh combine. tp since ada komen dekat atas kata Ustaz Don kata boleh..Nsb baik ade post ni.jelas sikit..hehe~

Unknown said...

setahu ena sama ngan mamatisya, kena niat puasa ganti pastu akan dapat pahala puasa 6...

lyana said...

Thn lepas dgr ceramah ustaz don..dia kata boley...

nur rabiatul adawiyyah said...

boleh cume pahalanye xbyk ustaz kate coz combine kan..

mama tisya said...

sbb yg wajib adalah ganti puasa so niat ganti puasa..tu rmi yg confuse

Unknown said...

saya pernah dengar ceramah agama di tv..kata ustazah tu kita boleh pilih nak sekalikan atau asing2 kan..dua-dua pun boleh..jemput datang ke Blog saya kak http://rinnran.blogspot.com
:)


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno