Monday, December 13, 2010

Tips Menyegarkan Wajah Dengan Usaha yang Gigih....

Hi Uols.....bagaimana hidup korang hari nie?...menderita?..sensara?...gumbira?
ahhh biarkan..janji takde kena mengena dengan I.....huuhuhuu
okee...kali ini, saya dengan rakusnya mahu meng'share' another tips
yang sesuai untuk muka saya dan tak tahulah sesuai untuk muka korang...
tiada bahan pengawet, bahan acid, bahan pembakar diperlukan...
dijamin 100% penggunaan atau test2 terhadap haiwan tidak digunakan....

Maka....
hari ini saya akan mengajar cara-cara menyegarkan wajah anda
dengan ice-cube.

Sebenarnya mudah caranya...depends pada yang empunya diri
sama ada rajin atau malas...
kalau malas...just guna ice-cube kosong jer...
kalau rajin, bolehlah mengikut cara saya....

ayuh! mari kita mulakan....!!!!! suka..suka...
'
'
'
'



 The Ingrediants......bak kata omputih...

Satu balang air suam....air zam-zam paling afdal....eheheh
The uncang of Green Tea....guna satu bantal kecik jer.....tak kisah nak guna jenama apa-apapun
janji green tea....penggunaan ooolong tea atau tea sakit perut kasi berak cair tu...tak sure lah pulak saya....
Kidnap dari hotelpun boleh....saya tak marah...
Acuan ice-cube....ikut suka hati..i punya acuan bentuk love....
cungkil gigi......ambil yang suami punya.....make sure yang masih suci belum berguna ya...yiakkksss
dan plastik pembalut makanan tu......
ohhh! dan juga tangan anda untuk membuat ice cube tersebut.....tiada tangan susah juga...

 Caranya...ataupun step 1
Campurkan air suam with uncang tea ke dalam cawan...
I guna measurement cup (saja gatal) Kalau boleh pecah2kan sedikit uncang tu..terbaraipun takpe...(kan bagus beli tea serbuk jer?)...saya tambahkan sedikit dengan supliment berbentu air....di sini saya guna satu sudu supliment Life Transfer factor (suami saya punya) anda tak perlu mengikut saya...anda boleh juga campur dengan vitamin C or anything yang sesuai untuk muka...lemon juice juga adalah terbaikkk.....
goyang gerudikan campuran tersebut sambil menyanyi girang...
make sure jiran sebelah mendengar nyanyian anda....mujarab katanya...



 Step 2
Tuangkan ke dalam acuan dengan perasaan suka hati.
Jika ada lebih....anda boleh tuangkan di dalam mulut anda.....
boleh diminum..tetapi tapis dulu eh..kang anda tersedak...tercekik..mati saya.....



 Step 3,
setelah penat menuang.....sila balutinya dengan plastik ikan...(ayat saya)
bungkus ketat2 sehingga benda alah tersebut tidak bernafas.




 step 4
cucuk-cucukkan ia dengan cungkil gigi tadi...
tujuan bungkus plastik tersebut adalah untuk menegakkan cungkil gigi itu
anda tidak boleh mengharap dengan menyanyikan lagu 'Negaraku', cungkil gigi tersebut boleh berdiri dengan sendirinya.....sila faham.......



 Step 5,
setelah projek anda mengeras
bolehlah dengan rakus anda koyakkan plastik itu tadi dan keluarkan ice-cube tersebut,.....
satu sahaja.....selebihnya simpan untuk kegunaan esok hari....



 Kemudiannya..lumurkan ke wajah mugel anda..
muka sejuk itu sedah semestinya..takkan lumur ice-cube muka panas pulakkan?...
lumurlah sesuka hati anda sambil ketawa terbahak-bahak.
amalkan selalu dan anda akan rasa kelainannya....
muka anda akan segar dan sihat sentiasa....



bagi yang mahu menghilangkan scar sedikit demi sedikit, cara ini adalah terbaik....ingat! gunakan lemon juice okey!?

selamat menjadi rajin dan selamat menchoba!


Me Naughty..me Netty

1 comment:

Suziey Ahmad said...

ngeri nye aku tgk model last tu..


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno