Friday, December 24, 2010

Komen negatif and positif tentang drama PONTIANAK KAMPUNG BATU..........

Ya, semalam my mom tak tersengaja tertukar channel lain kat ASTRO....
so...nak dijadikan cerita aku yang tak minat tengok drama melayu nie..terpaksa laa tengok gak di samping nak layan anak-anak aku and anak-anak buah aku buat sepah kat depan tibvi........

okeee korang dah tengok drama PONTIANAK KAMPUNG BATU tak???? siapa pelakonya??? heheh pelakon yang menjayakan watak cik ponti nie..ialah Erra Fazira and Didie Alias.....

Mula-mula tu aku ingat drama nie cerita hantu yang betul hantu...laaa.....serious gitu....kalau tengok aku mesti cover mata aku ngan tapak tangan aku yang genit nie......tapi bila aku tengok dari awal hingga qatam drama tu....memanjang jer aku gelak.....tak taulah kalau aku nie senang nak gelak......anak aku si Irfan kentut pun aku leh gelak setengah nyawa......kalahkan gelak kat mat rempit kena langgar lori....(isk ada ke patut....ko gelak kan arwah..)

okee..sini aku nak bagi sikit komen negatif and positif aku setelah aku nonton drama nie...kita start ngan positif dulu.....

1. Pelakon dia baguih!!! apa kata omputih??? thumbs up?? ibu jari naik ke atas....haa gitu laaa.....ada erra, ada didie, ada lis (tak silap aku lah..yang masuk AF tu).....ada hero yang berlakon Dotty...dll
2. Ala-ala movie twilight pun ada sikit haaa...tapi tak tiru banyak laa....cikit jer..but oke gak kan?....mana nak cari edward cullen versi melayu aloq staq......(hero lelaki cakap loghat kedah)
3. Penduduk kampung di dalam drama ini adalah sangat harmoni dan bekerjasama.....sorang ngutuk..semua pakat ngutuk...sorang fitnah..semua pakat join fitnah....
4. Kaum ADAM sehati sejiwa dalam penceritaan drama ini. Yakni..kalau sorang gie mengurut...semua..pun ikut ngurut badan jugak......(nie memang tak leh lari.......)
5. Cara GATAL atau miang di ceritakan untuk bernama suami....memang tepatlah......dalam drama nie, separuh suami yang gatal...semua kena jadi dinner cik ponti...haaa....(yang nie pun diceritakan dengan tepat sekali..pompuan cantik depan mata....mana nak lari kan????)
6. Pakaian erra sangat suka...kebaya jerrrr...veri dee klasik.....and pakaian didie yang moden.....ikut peredaran zaman lady gaga.....
7. Sekali lagi penduduk kampung yang beberapa kerat jer orangnya berjawa memainkan watak masing-masing. merekalah sebenarnya yang melawakkan drama ini.

Negatif
1. Adengan didie alias mengeget tengkuk mangsanya...macam dia sedang buat love bite lak...ehehehe
2. Aku tau...kalau ya pun nak tiru edward cullen or family si dr. cullen....janganlah ko tepung gomak kan muka2 pelakon yang tak berdosa tu...nak-nak yang lelaki tu...sian..macam pontianak jatuh dalam kilang tepung pun ada ha.....sian.....
3. Si erra fazira macam ayu sangat...maintan cantik....kalo korang perasan, adengan erra berlawan dengan didie alias.......cuba korang fikir balik...si erra nie kalau jatuh...baiiiik jer..... cantiiikkkk jer jatuhnya.......cuba korang tengok didie alias yang jatuh...haa kaoooo!! terkangkang haaa...dah takde ghupa pontianak cantik...terduduk..versi jatuh pokok ghupenya......kenalah fair and square kan...kalau erra jatuh cenggitu, didie pun kenalah jatuh cenggini.....eheheheheh (my 2 cents)
4. pakaian pontianak nie......pakai lah leklok cikit...ini koyak sana-koyak sini.....dah ghupa langsir lak aku nengoknya.......yang si didie lak..tau laaa dia isap darah manusia...baju tupun at least, basuhlah..ini berdaraaahhh jer..cuba tengok erra and lis (AF) berlakon sbgai anak erra...bersiih suci murni jer......lagi satu nape eh? kalau pontianak melayu....kalau transform jadi pontianak..mesti baju kaler putih...tak versatile langsung!!! cuba tengok pontianak omputih......lex jer pakai baju mahal2.....cantik lak tu.....tak mengikuti peredaran zaman tulll pontianak melayu nie...
5. Adengan lawan (haaa nie memang aku kompius!).......walaupun aku tak pernah tengok pontianak bergusti sesama sendiri (memang aku taknak tengokpun)......tapi takde lah aku rasa sepesis pontianak nie bergaduh keluar kilat kan?.....takdelah style dragon ball..."amen kame ha" atau aboogen!!!...lalu keluar api dari tapak tangan...isk! since bila pontianak ada karen api dalam body diaorang........
6. Dalam banyak-banyak darah si erra and anak dia minum, (pontianak baik konon) aku heran..nape diaorang asyik teguk darah lembu jer?....kan ada banyak lagi...kalau taknak minum darah orangpun..at least tukar la menu sikit....hari ni darah lembu, esok darah kambing, lusa darah burung, tulat darah MAYA KARIM...baru la sedap...eee..tak kretip tul!
7. Nie pun aku heran....kampung besar..tapi penduduk dia 7 ke 8 orang jer...asyik muka tuuuu jer...aku konpius!........

ada banyak lagi aku nak komen..tapi bos dah jenguk2..aku ciow dulu...tanpa check tatabahasa aku.....sekian terima kasih......tapi aku suka penduduk kampung tu...lawak.....nak-nak adengan salah sorang tengah berak...and tangan pontianak raba bontot dia..eheh aku lak seriau.....


Me Naughty..me Netty

11 comments:

emy/mamasuri said...

wei aku pun tgk gak..
tgk sbb nak tgk erra je..
yg lain hampeh..hahaha

Liyana said...

haha tgk jgk ni malam tadi. mcm kelaka je tiru twilight laks. huhu
adegan yg cik ponti raba bontot laki tgh berak tu mmg lawak ah.. hoho

mummy_ayu said...

aku nak tgk ..tapi Ian plak takut..frust jer...takpe confirm ada ulangan...

malinasiam said...

bab yg best
ada ker pontianak secantik erra fazira
tapi cete nye best arr
blh release tension
knp ank didie slang utara
hahahhaha
konpius den

mama tisya said...

br je bff aku citer cz die peminat erra....aku smlm time tukar channel nmpk tajuk ni tp biasa la ank aku nk tgk kartunnnn so aku kn mama yg baik tukar la channel playhouse disney:-p

Mummy said...

malam tadi tertengok gak cerita nih..tp kalo dah namanya citer hantu maka harus lar dielakkan demi mengelakkan malam nanti tido celah ketiak hb sebab takut...tak tau plak hantu klakar...rugi jer

Sidratul Muntaha said...

malam tadi aku tido.
yeye oo nak tgk tpi tido sbb ara layan bf.
last2 dgn aku2 pun hanyut
takper..
nnti ade ulangan..

Yatie said...

best & kelakar.....

tp dengar net comment.....bleh lak sy gelak sorang2

mummy_ayu said...

Amy ~ ko senasib je ngan aku..kena layan kartun..
Ayu ~ aku pun selalu BF sampai lena terus..he he he..

Anonymous said...

Bkn lis AF lah. Tu miera liyana.

blog-tips-kurus said...

dah lame rupanya movie ni. baru ku tahu. hehe!

*mantap la ulasan u ni sis. hoho!


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno