Friday, September 4, 2009

Alien kah aku?


Salam siaran sumer......hari ni saya tidak duduk di atas timbunan daun semambu yang dah kering itew...tetapi saya kini bebas berada di atas sofa tanpa sebarang daun kehijauan pun huhu......(chicken pox di pinggul ku udah kecut ehheheh) Udah ya...hari ini tetiba rajin nak kemas rumah yang memang dah sedia kemas itew (sila jangan muntah hijau wahai suami ku). Pasang lagu raya kekuat, then mulakan projek menukar langsir huhuhu......yahuuuu raya dah dekatttttttt!!!! semangat kena ada kan?kan?.....Semalam hubby cakap nak cat dinding rumah....suke nya hakuuuuuuuuuuuuuuuu.....memang nak cat dinding rumah dari dulu tapi during that time hubby tak bagi (nak kekal kan colour original katanya pehhhhh)...........dalam dok gembira tu...hubby cakap nak cat warna kuning....eeeee dah le panas....nak warna kuning...lagi la panas (dah le perabot, karpet, langsir warna kuning) eeee mau sakit kuning aku kang.....hmmm...takpe...itew bleh diuruskan kemudian, strategi memujuk musti ado.

Okey, berbalik kisah langsir....setelah dibuka, langsir itew disimpan utk penghantaran dobi, sekarang cermin tingkap saya berbugel tanpa secalit kain pun...heheehe lantak ko. heeheh then saya terdengar bunyi guruh....wah kok mau ujan......berlari2 anak la saya keluar untuk mengambil comforter di jemuran.....tup...tup terserempak ngan anak orang sebelah dan geng2 bas sekolahnya yang lexxxxxx jer makan ais krem sambil melepak kat depan koridor umah saya...perghhh sib baik aku pun tak pose....idak dah terliur dah.....past tu...tak pasal2 geng2 budak sekolah itew menjerit lalu berlari masuk ke rumah jiran I....why??...why???....at least bagi tau lah...leh haku cabut lari sama......tapi saya buat cool jer...polis mana leh jerit tak tentu pasal kan..hehhehe angkat jemuran n masuk ke rumah dengan tidak ada perasaan bersalah.....then saya terpandang cermin besar di ruang tamu saya...hehehe patut la bebudak tu jerit......muka saya masih penuh dengan bintik2 chicken pox yang sudah kering...huhu...I tengok pun terperanjat...maklumlah..dah lama tak tengok cermin...kui..kui....cam alien pon adaa..ha......patut la hubby jarang pandang I walaupun kitaorang tgh berborak kat ruang tamu...chait......

p/s: kalau tau la tadi..awal2 lagi dah sergah bebudak tu...musti during raya takut datang umah.....jimaaaaatttt duit heheheheheheh,

satu lagi.....tadi waktu angkat jemuran, saya terbau meggi tomyam dari rumah akak sebelah...wah! tak poseeeee eeehhhhhh......huhhuhu.
me Naughty..me Netty

4 comments:

Lyana said...

oooo,....semangat raya ada..pose ponteng yer...Agak-agak duit raya untuk rifqi ada x auntie netty..??

mummy_ayu said...

wei ko..tak pasal pasal tergezut anak jiran ko...cepat sembuh, jom shopping!

notti netti said...

R.zuhairi - uhuhu.....ada....along yang bayar kan huhuhu....

ayu - chait...mementang kayo...ooppppss terlebih sudaaaaa......

Anonymous said...

Oo dah bersemangat nak raya ye..kita pun baru je gantung curtain yang baru..opss bukan tukar curtain baru jahit..baru ganti he..he..berjimat cermat..belanja biar berhemah..
Ween..kalau nak cepat hilangkan parut2 chic pox tu makan EPO..saya dulu ambik vit C, EPO & fish oil..insyallah muka mu kembali berseri :D


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno