Wednesday, August 20, 2014

Cherry Berry Berjemaah

Haaaa....setakat ni aku punya mengantuk tahap tidur duduk pun boleh.

Puncanya semalam start jam 1.30 pagi aku dah ulang alik ke tandas sampai jam 6 pagi. Aku ingat habis dah. Rupanya drama memerut tu berterusan sampai la di pejabat ni ha. Akupagi tadi adalah dok ulang alik dekat 5 kali ke tandas. Rupanya pagi ni berebut dengan staff ofis lain nak guna jamban. Aku ni dah le suka jamban duduk. Jamban cangkung ni aku haru sikit, takut lama-lama cangkung, aku boleh jadi keras kat tandas tu.



Waktu mula-mula kena pagi tadi around 1.35 tu....aku macam mimpi sakit perut, bila celik mata haaa memang sah! aku memang sakit perut. Berlari ke tandas. Tapi takda apa-apa pelaburan pun. Aku stay dalam setengah jam kot merenungdinding dalam toilet just untuk merasai nikmat angin yang menyucuk-nyucuk dalam perut. Posisi still atas jamban duduk. Aku feed up sebab kaki dah sejuk pijak lantai simen yang basah. Aku blah and baring. Tak sampai beberapa minit, sakit tu serang lagi...huuumak aih....salam tak apa tak...main serang jer......tak cukup simen aku lari masuk jamban. Kali ni ok lah, adalah pelaburan sikit. Then kembali ke kamar tidur sambil senyum simpul. Zzzzzzzz..

Sedar jam 3 pagi.....huk aloh!!!! dia attack lagi. Berlari lagi aku sambil kepit-kepit buntot. Banyak betul pelaburan aku pagi tadi.....and it keep on and on and on. Sampai pukul 4.45 pagi. Aku dah letih. Dah macam hilang air dalam badan. Rasa nak merangkak jer dari pintu tandas ke tilam. Aku tidur and aku tengok hand phone...hmm kejap lagi pukul 5.30 pagi mesti alarm berbunyi. Aku zzzzzzzz kembali.

Sedar jam 6.00 pagi...Ok!! aku lewat!!!..ni semua sebab kes sakit perut punya pasal. Kan aku dah terbabas. Itupun terjaga bukan sebab alarm...tapi sebab false alarm kat dalam perut aku ni. Sekali lagi terkepit-kepit tersipu-sipu depan laki aku yang sedang tidur....kali ni aku main langkah jer dia sebab dah tak tahan sangat. Dah macam lompat galah panjang aku. Sib baik tak sangkut atas kipas siling. Adeeeehhhhhh....

Dalam kereta pun dia buat hal juga. Kalau dah nak sampai opis boleh la aku tahan lagi. Ni baru nak masuk dalam kereta. Ahhhhh! aku tekad time tu, kalau naik rumah confirm jammed nak turun nanti. So aku buat keputusan yang Obama pun susah nak fikir dalam masa singkat ni. Aku teruskan jua ke pejabat sesambil tu aku tahan pernafasan. Tarik nafas keluar tarik nafas keluar. Ok..ni aku tak boleh buat kerap...sebab bila aku tarik nafas...ok jer..nak hembus tu aku rasa atas bawah nak keluar. So aku kepit jer apa benda yang aku boleh kepit. Tangan aku dah sejuk. Keretapun aku bawa macam fomula 1. Ramai juga lah orang hon-hon aku. Maaflah...ni kes emergency....aku kena bertindak segera. Kalau bersin ni mau terkeluar terus pelaburan aku....so kawal lagi penafasan and teknik kepit mengepit. Sampai jer opis .....aku campak jer bag and cepat-cepat capai tisu terus ke toilet. Sebelah tandas ada orang.....boleh pula aku borak dengan pegawai sebelah yang sama kes dengan aku. Masuk bilik....haaaaa sah! ramai pula orang yang cherry berry......hmmm dan mula lah aksi gossip tuduh menuduh berlaku. Kata salah ayam from catering. Aduuuhhh aku tengok, kalau tengahari sakit lagi, memang aku mintak balik jer. Tak larat nak berebut jamban dengan teman opis yang lain.

Adeeeeehhhhh dah le janji dengan BFF nak makan dim sum ari ni. Isk!!!

pssst: Cherry Berry ni buat aku mengantok!

Me Naughty..me Netty

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno